design-thinking-gere-peter-rolamGere Péter vagyok, közgazdászként végeztem 2011-ben a Budapesti Corvinus Egyetemen, Vezetés-szervezés főszakirányon (MSc), HR specializáción, illetve elvégeztem a CEMS Master’s in International Management nemzetközi mesterképzést.

Ennek keretében Németországban tanultam a kölni egyetemen, majd a diplomámat megvédve egy brüsszeli kitérővel visszatértem Németországba majdnem 7 évre, ahol néhány HR osztályon töltött gyakorlat után egy vezetői tanácsadó cégnél töltöttem 6,5 évet (Detecon Consulting, ICT tanácsadó cég, a Deutsche Telekom leányvállalata, amely 10 országban közel 1000 tanácsadót foglalkoztat).

Projektek szintjén több stratégiai és implementációs projektben vettem részt (HR Controlling, HR IT, beszerzés IT és transzformációs folyamatokban) mint projekttag, stream vezető vagy rollout manager, illetve projektvezető, legtöbb esetben közvetítőként az IT és a társosztályok között, a cég központja és külföldi leányvállalatai, vagy éppen a projektcsapat és a többi érintett osztály között.

Foglalkoztam emellett kutatások során a HR jövőjével, a munkahelyek, munka és együttműködési modellek jövőjével, vállalati kultúrával és azt mérő modellekkel, interkulturális különbségekkel (Nyugat-Európa vs. Közép-Kelet-Európa), illetve egy vállalat innovációs erejével, ennek korlátozó és segítő tényezőivel.

Találkozásom és tapasztalataim
a Design Thinking-gel


Mindig is érdekeltek az emberek motiválása, a csoportdinamika és a vállalati kultúra mozgatórugói. Ezen a szemüvegen keresztül kerültem kapcsolatba az innováció témakörével, hogy miként lehet az innovatív környezetet elősegíteni, egy szervezetet kreatívabb és agilisabb irányba transzformálni, illetve melyek a legnagyobb akadályozó tényezők ennek elérésében. Így találkoztam a Design Thinking (Service Design) módszertanával, amelyet azóta szinte napi szinten használok. A felhasználó- / ügyfél-központúság (user-centricity, user centred design) véleményem szerint egy nagyon fontos aspektus a mai világban, hogy megértsük az érintettjeinket, mielőtt egy innovációt / out-of-the-box megközelítést / kreatív megoldást szeretnénk létrehozni – avagy egy jobb ügyfélélményt, munkavállalói élményt elérni.

Az elmúlt években dolgoztam többek között a telekommunikációs szektorban, autóipari, biztosítási, kereskedelmi vállalatokkal, hotelekkel, egyetemekkel és főiskolákkal is, annak érdekében, hogy agilisabbá, innovatívabbá és ügyfél-központúbbá váljanak a mai digitalizálódó és gyorsuló világban. Koncepcionáltam workshopokat, projekteket és tréningeket pénzügy, HR, értékesítés, aftersales, marketing, IT, kommunikáció és más osztályok számára üzleti problémáinak megoldására.

A workshopokat főleg Magyarországon és Németországban, de emellett Szlovákiában, Csehországban, Kínában és az USA-ban tartottam magyar, angol és német nyelven.

A Detecon-nál több évig egyik vezetője voltam a Design Thinking közösségnek, amely során kiképeztünk és mentoráltunk 15-20 Design Thinking coach-ot.

2019. január óta szabadúszóként mint Service Designer, Design Thinking szakértő és agilis projektcoach segítek design sprint-ekkel, tréningekkel és egyéb workshop formátumokkal cégeket, szervezeteket és egyetemeket főleg Budapesten, Magyarország további területein és külföldön a jobb ügyfélélmény, illetve munkavállalói elégedettség elérésében.

Emellett 2022. novemberétől csatlakoztam az edUcate Hungary Kft-hez mint Agilis Coach, amelynek keretein belül 10 hónapon keresztül egy digitális transzformációs program 3 squad-ját támogattam módszertani szempontból. 2023. szeptembere óta pedig mint Szervezeti Innovációs Manager erősítem az az NN Biztosító csapatát.